Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach
(Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
Petycje kierowane do Dyrektora DPS Lubuczewie można nadsyłać:
- pocztą tradycyjną na adres:
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej w Lubuczewie
Lubuczewo 29A
76-200 Słupsk
- pocztą elektroniczną na adres: biuro@dpslubuczewo.pl
- doręczać osobiście do Sekretariatu DPS od 7.00 do 15.00
Prosimy o oznaczenie przesyłek dopiskiem „PETYCJE”
Zgodnie z ustawą petycja powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
- jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawiane będą bez rozpoznania.
Jeżeli przedmiot petycji wykracza poza zakres działaności jednostki i kompetencji podsiadanych przez dyrektora, petycja zostanie przekazana do organu prowadzącego.